Prof. Dr. Ahmet Taşağıl

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü

projeler

Türk Dünyası Kültür  Atlası (A Cultural Atlas of the Turkish World-the Pre-İslamic Period),I’in danışmanlığı ve sekreteryalığı görevi yürütülmüştür. İstanbul, 1997-1998.

2002 yılının Temmuz Ağustos aylarında Türk İşbirliği Kalkınma İdaresi’nin yürüttüğü Moğolistan Türk Anıtları Projesinde yer aldı.

Moğolistan Türk Anıtları Projesinde( Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığınca yürütülen) 13 Temmuz-23 Ağustos tarihleri arasında görev aldı.

Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, Türk Dünyası Kültür Atlası (A Cultural Atlas of The Turkish World), Türk Devlet ve Toplulukları (Turk States and Peoples) hazırlanması projesinde yürütücü olarak görev aldı, İstanbul 2002-2003.

7-8 Aralık 2006 tarihlerinde İstanbul Üniversitesi  Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü tarafından düzenlenen “Cengiz Han ve Oğullarının İcraatlarının Türk Dünyasındaki Akisleri” konulu Uluslararası Sempozyumun Genel Sekreterlik görevini yürütmüştür.

18-19 Ekim 2007 tarihlerinde İstanbul Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü tarafından düzenlenen, Dünden Bugüne İpek Yolu: Beklentiler ve Gerçekler  adlı Uluslar arası sempozyumda Düzenleme ve Danışma Kurullarında yer almıştır.

IV. Uluslararası Atatürk Kongresi Çalışmaları: Atatürk Araştırma Merkezi ile Ahmet Yesevî Türk-Kazak Üniversitesi tarafından düzenlenen IV. Uluslararası Atatürk Kongresinde görev aldı.

“Karlı Dağlardaki Sır” Belgeseli’nde Genel Danışmanlık, (TRT 2) 7-14-21-28 Aralık 2007, 8 Ocak 2008.

4 Yanıt to “projeler”

  1. ADİL KARABACAK said

    Dün gece Prof.Dr. Ahmet Taşağıl hocamızı dinledik.Neden Türk tarihinde ” kurt ” un simge olarak kullanıldığı sözkonusu olmuştu.Ama tatmin edici bir açıklama yapılamamıştı.
    Kurt,evcilleştirilemeyen adeta esareti kabul etmeyen bir hayvan olduğundan özgürlüğün timsali haline gelmiştir,
    Selam ve saygı ile..
    ADİL KARABACAK

  2. Oncellikle Sayin Tasagil Ahmet hocamiza saygilarimi sunuyorum ve Turk dunyasinda tarihi belgelere dayanan ciddi arastirmalarindan dolayi kendisine tesekur ediyorum, yillardir net bir cevap alamadigim bir soru vardir kendisine : Turk tarihine, kulturune vs. bakinca Turk ile Mogol birbirine zit giden ve ayri gorulen iki irk fakat yasama tarzlari ayni oldugu için Turk ve Mogol ayni irkmis gibi rivayetler var. Mogollara siz Turksunuz dedigimiz zaman sidetle karsi çikiyorlar hatta bazilari Turkler’den nefret ediyorlar, oysa bizimkiler inatla çingishan (temuçini) Turk olarak gosteriyorlar. Bu konuda net olarak bir cevap verebilirmisiniz hocam. Mançular Kin imparatorlugunu birlestiren kavim yaziliyor ve kokleri Mogollara dayanir diye yazilar var, bu durum boyle olunca nasil olurda Turklere (Uygurlara) dusman olan çinliler ve yazilanlara gore kin imparatorunu kuranlar Mogol olduguna gore burda bir çeliski vardir yani bence Mogol Turk degildir. Mogollarin konusmalari, dna’si vs. çinlilere benzmektedir, fakay Uygur Turkleri Turklerle bire birdir, benim gorusume gore Temuçin ve Mogollar Turkleri kendi çikarlari için kullandilar… çin seddini Turklere karsi yapildigini dusunuyorum yani Uygurlara karsi ve daha ileri giderek ve tarihi belgelere dayanarak Mogollar ile çinlilerin arasinda ciddi irksel ve kulturel bir bag vardir. Yani bence Turklerin asil dusmani çinliler ve Turklerin Truva ati Mogoldur, Tarihte Turklerin yukselmesine engel olan ve Turklere karsi savasan, devletleri yikan vs. bu konuda net bir cevap verirseniz çok sevinirim degerli hoca.

  3. Qing Hanedasi : The Qing Dynasty was the last dynasty of China, ruling from 1644 to 1912 with a brief, abortive restoration in 1917. It was preceded by the Ming Dynasty and followed by the Republic of China.

    The dynasty was founded by the JURCHEN AISIN GIORO CLAN in contemporary Northeastern China. The Aisin Gioro leader, Nurhachi, who was originally a vassal of the Ming emperors, began unifying the Jurchen clans in the late sixteenth century. By 1635, Nurhachi’s son Hong Taiji could claim they constituted a single and united Manchu people and began forcing the Ming out of Liaoning in southern Manchuria. In 1644, the Ming capital Beijing was sacked by a peasant revolt led by Li Zicheng, a former minor Ming official who became the leader of the peasant revolt, who then proclaimed the Shun dynasty. The last Ming ruler, the Chongzhen Emperor, committed suicide when the city fell. When Li Zicheng moved against Ming general Wu Sangui, the latter made an alliance with the Manchus and opened the Shanhai Pass to the Manchurian army. Under Prince Dorgon, they seized control of Beijing and overthrew Li Zicheng’s short-lived Shun Dynasty. Complete pacification of China was accomplished around 1683 under the Kangxi Emperor.

    Over the course of its reign, the Qing became highly integrated with Chinese culture. The imperial examinations continued and Han civil servants administered the empire alongside Manchu ones. The Qing reached its height under the Qianlong Emperor in the eighteenth century, expanding beyond China’s prior and later boundaries. Imperial corruption exemplified by the minister Heshen and a series of rebellions, natural disasters, and defeats in wars against European powers gravely weakened the Qing during the nineteenth century. “Unequal Treaties” provided for extraterritoriality and removed large areas of treaty ports from Chinese sovereignty. The government attempts to modernize during the Self-Strengthening Movement in the late 19th century yielded little lasting results. Losing the First Sino-Japanese War of 1894–1895 was a watershed for the Qing government and the result demonstrated that reform had modernized Japan significantly since the Meiji Restoration in 1867, especially as compared with the Self-Strengthening Movement in China.

    The Jurchens (Jurchen language: jušen) were a Tungusic people who inhabited the region of Manchuria (present-day Northeast China) until the 17th century, when they adopted the name Manchu. They established the Jin Dynasty (1115–1234) (Ancun gurun in ancient Jurchen and Aisin gurun in Standard Manchu) between 1115 and 1122, which lasted until 1234 with the arrival of the Mongols. The form Jurchen dates back to at least the beginning of the tenth century AD, when the Balhae kingdom was destroyed by the Khitans. However, cognate ethnonyms like Sushen or Jichen (稷真) have been recorded in pre-Christian Era geographical works like the Shan Hai Jing and Book of Wei. It comes from the Jurchen word jušen, the original meaning of which is unclear. The standard English version of the name, “Jurchen,” is an Anglicized transliteration of the Mongolian equivalent of the Jurchen term jušen (Mongolian: Jürchin, plural is Jürchid), and may arrived in the West via Mongolian texts. A less common English transliteration is “Jurched”.

    It is thought by a number of Russian linguists and historians that the Ducher people encountered by Russian explorers on the middle Amur and lower Sungari in the early 1650s (who were evacuated by the Qing authorities further south a few years later) were the descendants of the Amur Jurchens, and that the word “Ducher” itself is simply a variation of jušen

    Hocam bu yazilanlar dogruysa Qing imparatorunu kuranlar Mogoldur yani bugunku haline gelen çin cumhuriyeti, benim kanatim : çin = Mogol = çin, fakat Uygur Turkleri Turklerle bire birdir (tarih, kultur, dna…) ben kisisel olarak Mogollarin Turk olduguna hiç inanmiyorum, ve Turkler asillardir çinliler tarafindan oyuna geldiklerini dusunuyorum tipki bugunku gibi Uygurlara karsi çinliler, Mogollar kendilerini çin olarak tanimliyorlar ve hatta çin imparatorunu kuranlar bizim atalarimiz diyorlar…

  4. aydın yıldız said

    Tarihin Arka Odası programında en az sizin konuk olduğunuz 2 bölüm izledim sitede neden bahsediliyor veya bahsedilmişse ben mi farketmedim ; keyifle izlemiştim şu anda Kazak bir arkadaşla konuk olduğunuz bölümü izliyorum.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: